HR-undersøkelser
En viktig grunn for at organisasjoner skal gjennomføre HR-målinger er for å identifisere og måle indikatorer som påvirker organisasjonens resultater.
>
En viktig grunn for at organisasjoner skal gjennomføre HR-målinger er for å identifisere og måle indikatorer som påvirker organisasjonens resultater.
>
En viktig grunn for at organisasjoner skal gjennomføre HR-målinger er for å identifisere og måle indikatorer som påvirker organisasjonens resultater. Ved å måle disse indikatorene vil HR-målingene sørge for at man prioriterer det som er viktigst. Deretter kan man overvåke, utvikle og være i forkant av et tidlig varsel vedrørende resultatdrivere som har stor påvirkningskraft.
Kjernen i målinger som utføres innenfor organisasjoner er at de skal være preget av reliabilitet, det vil si at måleinstrumentet er stabilt på tvers av flere målinger samt validitet, det vil si at måleinstrumentet måler det vi faktisk ønsker å måle.
Jobbtilfredshet
Jobbusikkerhet
Kunnskapsdeling
Jevnlig feedback og tilbakemelding
Lønnstilfredshet
Oppfatninger om investeringer i medarbeiderutvikling
Tillit til organisasjonen
Turnoverintensjon
Indre motivasjon
Målorientering
Opplevelse av støttende HRM-praksis.
Organisatorisk støtte, lederstøtte og kollegastøtte.
Samt målinger av andre psykologiske egenskaper innenfor organisasjonen
Lederrådgivning AS tilbyr trening av ledere og medarbeidere innenfor området selvledelse.